Lidt af hvert

HVA’ SKER DER FOR DIG, LÆKKERMÅS…

22/02/2008

indeks.jpg

Jeg har altid syntes, at Alexander Kølpin var noget af en lækkerbisken med cool stil, en superdygtig performer, der virkelig kan sit håndværk.

Og det synes jeg da stadigvæk, men hvor bliver jeg da bare irriteret over, at han nu danser rundt på min tv-skærm med sin smukke datter i en reklame for Kinder Mælkesnitte!!

Bevares, den skulle efter sigende være fri for både farvestoffer og konserveringsmidler, men sund er den altså ikke, og jeg er helt sikker på, at man ikke bliver god til hverken pirouetter eller en yndefuld makker i en pas de deux af at spise to klæge bunde med gane-tilfedtende creme imellem.

Kunne Kølpin ikke ha’ valgt at reklamere for danske æbler eller gulerødder, eller måske økologiske mælkeprodukter?

Det ville ha’ klædt hans ballet-mås bedre…

You Might Also Like

21 Kommentarer

  • Reply Charlotte Illum Larsen 22/02/2008 at 08:33

    Jeg kan kun erklære mig helt enig med ovenstående… GISP – nu blev jeg ligesom de der mennesker der til møder holder lange indlæg hvor de egentlig bare siger… jeg er enig med ham der sagde lige før..

    Men den der vesttingest den lille dame har på – den har jeg nu tænkt meget over var god at kopiere – for den er skisme da smart

  • Reply Anne (den anden af slagsen) 22/02/2008 at 08:58

    HØRT! Men jeg vælger bare at lukke øjnene for at det er Kinder Mælkesnitte og nyder min daglige 30 sekunder uforfalsket og lækker Kølpin.
    Han er en steg uanset hvad han reklamere for. Og hvis man lige ser bort fra mælkesnitten, så ser hans køleskab da ud som om at det er fyldt med gode sunde råvare.
    Fin trøje hans lille datter har på for øvrigt, nogen ide om hvor den mon stammer fra?

  • Reply Anne 22/02/2008 at 09:12

    Datterens strik-ting er super-yndig, men hvor den er fra aner jeg ikke.

    Og det er da rigtigt, Anne, at køleskabet bugner med ordentlig mad, meeeeeen det stiller mig altså ikke helt tilfreds. Skrammel er skrammel, og det er mælkesnitterne.
    Men det er ballet-fætteren så til gengæld ikke 😉

  • Reply Anne (den anden af slagsen) 22/02/2008 at 09:22

    “Men det er ballet-fætteren så til gengæld ikke”

    Hvad er han ikke? Skrammel eller snitte? 😉

  • Reply Anne( den tredie,fjerde eller hvad nr. det nu ka bli´) 22/02/2008 at 09:35

    Jeg har da vist misset den reklame, vil holde øje i aften, men hvilken kanal…jeg vil se vest og balle-fætter og glemme alt om mælkesnitter…

  • Reply Frk. Vestergaard 22/02/2008 at 10:03

    Jeg har vist misset den reklame. Må holde øje. Men jeg tilslutter mig flokken af skuffede. Ikke godt nok Alexander Kølpin

  • Reply Marie-Louise 22/02/2008 at 10:45

    Jeg er fuldkommen enig Anne. Hvor er det tamt og skuffende at se. Lækkermås eller ej.

  • Reply yt 22/02/2008 at 10:47

    Kikkede også en ekstra gang da jeg så ham i reklamen.
    Troede han stod for sundhed, måske det giver gode penge.
    Hvilken magt de har de kære penge.

  • Reply Pedrsn 22/02/2008 at 11:13

    jeg syns nu slet ikke han er lækkermås – men bare sådan lidt ulæx idet 🙂 – lissom en Kinder Snitte . . . 😉

  • Reply Helle K. 22/02/2008 at 11:21

    Jeg er også bare helt enig i det du sagde lige før 😉 men han er ikke min type – for metroseksuel til mig – men alligevel kan han da godt lade være med at tænke mere på usselt mammon end børnenes sundhed 🙂

  • Reply Stine 22/02/2008 at 12:03

    Enig! Jeg synes også det ville klæde ham bedre at reklamere for et eller andet økologisk – eller i det mindste noget som er sundt.
    Stine

  • Reply Gry 22/02/2008 at 12:56

    Det var lige det jeg tænkte, da jeg så den reklame…..mand, en skuffelse, øv øv.

    Venlig hilsen
    Gry

  • Reply Tina Poulsen 22/02/2008 at 13:05

    Det kunne jeg simpelthen ikke have udtrykt bedre selv :);) De der snitter har alle dage været bandlyst i mit hjem… de er ganske enkelt for klamme!

  • Reply Hanne 22/02/2008 at 13:28

    Han bliver nok nødt til at gå på kompromis, så han har råd til at indrette sit feinsmecker hjem 🙂

  • Reply Britta Storm 22/02/2008 at 13:48

    Snitter eller ej, så får jeg helt sikkert dækket nogle visuelle behov når den reklame dukker op 😉

  • Reply Anne 22/02/2008 at 13:57

    Han er snitte, Anne, godt skåret 🙂

    På TV2, tror jeg det er, Anne…

    Arj altså, Pedrsn, ikke sådan rigtig ulæx, vel?!
    Og Metro-sexuel, Helle, det spiller ikke for dig, mærker jeg!
    Men okay, så er vi da knap så mange om at dele ballet-snitten 🙂

    Og jeg kan se, at rigtigt mange af os nyder ballet-fætteren og er villige til at lade mælkesnitten være en del af forestillingen, for jeg skruer altså heller ikke væk, selv om produktet, der reklameres for, er for klamt.

    Og din sofa-teori, Hanne, den er nok ikke helt hen i vejret, 35.000 er da en slat penge…

  • Reply Ella 22/02/2008 at 14:11

    Mums – ikke til snitten med mælk, men den anden 😉

  • Reply Mette 22/02/2008 at 18:17

    Ja, Anne, han kunne måske bruge en ekstra klatskilling. Der er altid en grund – hvad den så end er i hans tilfælde. Jeg tænkte som du, men har valgt bare at nyde reklamen – eller hvad det nu er….

  • Reply Malene (Østerbro) 23/02/2008 at 10:29

    Skabsjyde?? Superinspirerende med en opdatering af det jyske i indlæggene – LÆX – jeg vidste ikke jeg havde savnet det ord – det må straks i brug :-). I forgårs var jeg til middag, med hovedsageligt jyske kvinder og ord som “dorsk”, “træls” og “lige over” blev genopfrisket fra en barn- og ungdom hvor jeg flere gange om året besøgte mine kusiner i Århus. Jeg satte en ære i at komme hjem til Sjælland med nye ord på syngende århusiansk.
    Anne jeg er enig – Alexander K – han er da en lækkerbisken, og var ikke værst i en tricot i forgangne tider.

    Håber det er ok at jeg bruger din kommentar plads på at gøre opmærksom på The Colour Orange Projekt, jeg synes nemlig det projekt er så smukt og enkelt tænkt.
    http://www.thecolororange.net/dk/

    Jens Galschiøt som står bag udtaler:
    ”Der er i virkeligheden slet ikke tale om en kampagne i traditionel forstand. Eventen skal fungere som katalysator for en slags bølge eller følelse der går i selvsving og skyller hen over kloden. Den er langt mere beslægtet med poesi og kunst end egentlig politisk aktivisme. Det er en global historie som fortæller sig selv. Man kan sige at vi indleder en kamp med det totalitære styre om fortolkningen af virkeligheden.
    Inden for meteorologien og fysikken opererer man med en ’sommerfugle-effekt’ der siger at verden er så kompleks og sammenhængende, at en sommerfugl der basker med vingerne i Kina vil kunne udløse en storm i Californien. Projektet Farven Orange kunne blive en sådan sommerfugl”, fortæller Jens Galschiøt og fortætter ”Jeg vil udfordre og teste grænserne for de strukturelle og kommunikationsmæssige muligheder som globaliseringen har frembragt.”

  • Reply Bebiane 23/02/2008 at 16:43

    Jeg vil give dig ret Anne, da jeg første gang så reklamen, tænkte jeg: hvad har han gang i? han er sikkert blevet godt betalt, for jeg ville ikke selv reklamere for de meget dårlige Mælkesnitter. men ellers en meget sød reklame.

  • Reply Charlotte 13/06/2009 at 13:00

    Hvornår blev reklamen første gang vist på tv, hvis nogen husker det? 🙂

  • Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.